Gündem

Kanser ve organ nakli ilaçları ile vurgun! Eczacılık sektöründe büyük skandal

İstanbul merkezli 6 ilde eş zamanlı düzenlenen operasyonda, yüksek maliyetli kronik hastalık ilaçlarını sahte reçetelerle stoklayıp yurt dışına yasa dışı yollarla sattıkları tespit edilen 19 eczacı yakalandı.

İstanbul Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şubesi ekipleri, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nın talimatıyla ilaç vurgunu yapan bir şebekeyi deşifre etti. Yapılan teknik ve fiziki takipler sonucunda, sektörde faaliyet gösteren bazı eczacıların, kanser, organ nakli, ALS, diyabet ve hipertansiyon gibi hayati öneme sahip hastalıkların tedavisinde kullanılan pahalı ilaçları hedef aldığı belirlendi. Şüphelilerin, bu ilaçları sahte reçeteler düzenleyerek ecza depoları ve ilaç firmalarından temin edip stokladıkları tespit edildi.

Kuryelerle Yurt Dışına Kaçırdılar

Soruşturma kapsamında elde edilen bulgular, şebekenin işleyişini gözler önüne serdi. Eczacı kimliklerini ve yetkilerini kötüye kullanan şüphelilerin, stokladıkları kritik ilaçları kuryeler vasıtasıyla organize ettikleri belirlendi. İlaçların, havalimanları ve çeşitli kargo şirketleri üzerinden kayıt dışı yöntemlerle yurt dışına gönderildiği ortaya çıktı.

6 İlde Eş Zamanlı Baskın

Hazırlıkların tamamlanmasının ardından harekete geçen emniyet güçleri; İstanbul, Ankara, Kahramanmaraş, Diyarbakır, Hakkari ve Şırnak illerinde eş zamanlı baskınlar düzenledi. Operasyonlarda gözaltına alınan 19 kişi, sorgulanmak üzere İstanbul Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü'ne sevk edildi. Yakalanan şüpheliler hakkındaki adli ve idari tahkikat süreci titizlikle sürdürülüyor.

#bursa #bursahaber #eczacılaroperasyonu #ilaçkaçakçılığı #sahtereçete #sağlıktausulsüzlük #istanbulasayiş #kronikhastalıklar #ilaçvurgunu #operasyon #emniyetgenelmudurlugu