banner202

Araştırma: Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor

Araştırma şirketi Areda Piar, Türkiye’de gençlik yapısının ele alındığı çalışmayı yayınladı. 15-24 yaş aralığında, Türkiye genelinde Z kuşağından bin 100 genç ile yapılan çalışmada, Türkiye’de gençlerin değerlere bakışı, kariyer planları, iletişim araçları ile ilişkileri, kültürel tercihleri ve kimlik algıları gibi konular masaya yatırıldı. Araştırma sonuçlarına göre, girişimci yönlerinin ağır olduğunu düşünen Z kuşağı, yüksek oranda kendi işini kurmak istiyor.

GENEL 23.06.2022, 12:31 23.06.2022, 14:25
Araştırma: Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor

Araştırma şirketi Areda Piar, Türkiye’de gençlik yapısının ele alındığı çalışmayı yayınladı. 15-24 yaş aralığında, Türkiye genelinde Z kuşağından bin 100 genç ile yapılan çalışmada, Türkiye’de gençlerin değerlere bakışı, kariyer planları, iletişim araçları ile ilişkileri, kültürel tercihleri ve kimlik algıları gibi konular masaya yatırıldı. Araştırma sonuçlarına göre, girişimci yönlerinin ağır olduğunu düşünen Z kuşağı, yüksek oranda kendi işini kurmak istiyor.

Z kuşağı, dijital teknolojinin aktif olarak kullanıldığı bir dönemde dünyaya gelmiş olması sebebiyle, iş gücü olarak önceki nesillere göre daha eğitimli ve kendi kararlarını verebilen dominant karaktere sahip bireylerden oluşuyor. Araştırma sonuçlarına göre, girişimci yönlerinin ağır olduğunu düşünen Z kuşağı, yüksek oranda kendi işini kurmak istiyor. Aynı zamanda direktifler veren bir yönetici ya da neyi yapıp yapmaması gerektiğini söyleyen iş arkadaşları ile birlikte çalışmaya da pek sıcak bakmıyorlar. Araştırmada Z kuşağına “Tercih şansınız olsa, nasıl bir işte çalışmak istersiniz?” diye sorulduğunda yüzde 62,0’si kendi işim, yüzde 19,8’i devlet memurluğu, yüzde 15,0’i özel sektör ve yüzde 3,2’si kararsızım cevabını verdi.

GENÇLERİN ÖNCELİKLİ BEKLENTİSİ PARA KAZANMAK

Aynı araştırmada gençlere çalışma hayatından beklentileri sorulduğunda, yüzde 36,7 para kazanmak yanıtını verdi. Kariyer yüzde 25,0, saygınlık kazanmak yüzde 12,8, tecrübe kazanabilmek yüzde 11,1, kişisel gelişimime katkı sağlayabilmek yüzde 8,0, arkadaş ve çevre edinmek yüzde 5,9 ve bilinir/popüler bir şirkette çalışmak 0,5 ile diğer faktörler olarak sıralandı.

Gençlerin başarı kavramına yönelik algıları incelendiğinde ise çoğunluğunun başarıyı kariyer olarak tanımladığı görüldü. Yaklaşık yüzde 25 oranıyla kariyer sonrasında saygınlık ve huzur gibi kavramların gençler için başarıyı ifade ettiği ortaya çıktı.

GENÇLER İÇİN İLETİŞİM DEMEK, SOSYAL MEDYA DEMEK

Araştırma sonuçlarına göre, gençler için sosyal medyada online veya offline arkadaşlarla vakit geçirmek en önemli boş zaman değerlendirme yöntemi. Araştırmada genç katılımcılara “Boş zamanınızı nasıl değerlendirirsiniz?” diye sorulduğunda, yüzde 20,2’si sosyal medyada, yüzde 16,2’si arkadaşlarımla, 14,7’si kitap okuyarak, yüzde 9,1’i konsol oyunları/pc oyunları oynayarak, yüzde 7,9’u spor yaparak, yüzde 7,6’sı ailesiyle, yüzde 5,8’i ev işi yaparak ve yüzde 4,6’sı yalnız kalarak yanıtını verdi.

Gençlere yöneltilen “Gündeme ilişkin haber almak için en sık başvurduğunuz iletişim kanalı hangisidir?” sorusuna ise, yüzde 61,9 sosyal medya, yüzde 18,1 görsel basın (televizyon kanalları), yüzde 10,1 internet siteleri, yüzde 5,7 yazılı basın (gazete, dergi), yüzde 4,2 komşu ve ailem cevabını vererek kullanılan iletişim kanallarını gözler önüne serdi.

ZEKİ VE KOMİK KARAKTERLER İLE KENDİLERİNİ ÖZDEŞLEŞTİRİYOR

Z kuşağına “Bir dizide veya filmde ne tür oyuncu karakterlerini kendinize daha yakın hissedersiniz?” diye sorulduğunda yüzde 23,8’i zeki, yüzde 22,1’i komik, yüzde 13,9’u hırslı, yüzde 13,6’sı masum, yüzde 11,7’si becerikli, yüzde 6,6’sı kötü ve yüzde 1,8’i güzel olan karakteri kendisine yakın hissettiğini belirtti. Gençler güzel veya yakışıklı olmasından ziyade, zeki ve aynı zamanda komik olan karakterleri kendilerine yakın hissediyorlar.

Araştırma, 30 Nisan - 6 Mayıs 2022 tarihlerinde 15-24 yaş arasındaki 1100 gencin katılımıyla kantitatif araştırma yöntemlerinden CATI “Bilgisayar Destekli Telefon Anket Tekniği” ve CAWI “Bilgisayar Destekli Web Anket Tekniği’’ (Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli) kullanılarak hibrit bir modelle gerçekleştirilmiştir.

Yorumlar (0)
28
açık
Namaz Vakti 07 Temmuz 2022
İmsak 03:40
Güneş 05:34
Öğle 13:14
İkindi 17:11
Akşam 20:43
Yatsı 22:29
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31