Selpak 50’nci yaşını kutladı

EKONOMİ 25.11.2021, 15:28
Selpak 50’nci yaşını kutladı
Türkiye’nin ilk temizlik kağıdı markalarından olan ve toplumda hijyen bilincinin oluşturulması için çalışan Selpak, 50’nci yaşını kutluyor. 60’tan fazla ülkeye ihracat yapan Selpak, önümüzdeki 10 yıl içinde uluslararası satışların toplam satış içindeki payını artırmayı hedefliyor.

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin kağıt kategorisindeki markası 180 bin ton üretim kapasitesine sahip. Selpak’ın yanı sıra Solo, Silen, Servis ve Viva markaları da sektörde önemli bir pay oluşturuyor.

Selpak’ın 50. yılı nedeniyle 25 Kasım’da düzenlenen basın toplantısında konuşan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Eczacıbaşı Topluluğu’nun 40’lı yıllarda başlayan hikayesinin ilk büyük adımının, 1952 yılında kurulmuş, Türkiye’nin ilk modern endüstriyel ilaç fabrikası olduğunu, ikinci büyük adımın 1958’de kurulan seramik sağlık gereçleri fabrikası ile atıldığını, üçüncü büyük sanayi yatırımının ise temizlik kağıtları alanında faaliyet gösteren İpek Kağıt olduğunu belirtti.

HİJYEN ÜRÜNLERİYLE DIŞA AÇILMA ÇABASINA ORTAK OLDUK

Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı konuşmasında, “Ülkemizin ve ihtiyaçlarının gelişimine paralel bu girişimler sayesinde Topluluğumuz da büyüdü. Sağlık, temizlik ve hijyen alanında sunduğumuz ürünlerle, ülkemizin önce kendi kendine yetme, ardından da rekabet ile dışa açılma çabasına ortak olduk. Bugün Topluluğumuzun temel mottosunu, ‘çağdaş, kaliteli ve sağlıklı yaşamın öncüsü olmak’ olarak tanımlayabiliyorsak; bu, o yıllardan bu yana bu çizgide sürdürdüğümüz faaliyetlerimizin bir sonucudur. İpek Kağıt’ta Genel Müdürlük görevi üstlenmiş biri olarak, bu hikâyede Selpak’ın yerinin oldukça özel olduğunu söylemeliyim. Alışkanlıkları değiştiren en önemli markalarımızdan biri olan Selpak’ın yarım yüz yıllık yolculuğu, aslında nesilden nesile bir yolculuk… Hem Eczacıbaşı Ailesi için hem de markamızı tercih edenler ve tüm paydaşlarımız için” dedi.

TOPLUMSAL YATIRIMLARLA DAHA ÇOK İNSANIN HAYATINA DOKUNUYOR

Selpak’ın üreticisi Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin, Türkiye’deki en büyük Türk kişisel bakım şirketi olduğunu kaydeden Bülent Eczacıbaşı, “Kişisel bakım, rekabetin en çetin olduğu alanlardan biri… Zaman içinde ihtiyaçlar da beklentiler de değişiyor, artıyor. Araştırma, geliştirme ve inovasyon ile sürekli yenilenmek, paydaşlara en iyisini sunma yarışında ilk günkü heyecanı kaybetmemek gerekiyor. İlk kâğıt mendil, ilk yumuşak tuvalet kâğıdı, ilk peçete, küçük boy kâğıt havlu ve diğer pek çok yenilik Selpak sayesinde hayatlarımıza girdi. Öyle bir marka düşünün ki, rakip markalar bile sizin adınızla talep ediliyor. Selpak’ın yarım yüzyıllık başarı hikâyesinin, bir markanın paydaşları ile arasında kurduğu olağanüstü bağa en iyi örneklerden biri olduğunu düşünüyorum. Bugün Selpak 50. yaşında, yenilikçi ve inovatif anlayışı ile sadece yerel ve bölgesel değil, aynı zamanda küresel bir marka olma yolculuğunu da sürdürüyor. Paydaşlarının ihtiyaçlarını öngörerek, sadece yeni ürünler ve hizmetlerle değil; aynı zamanda toplumsal yatırımlarıyla da daha çok insanın hayatına dokunuyor” diye konuştu.

“HER 2 EVDEN 1’İNDE ECZACIBAŞI TÜKETİM ÜRÜNLERİ’NİN KAĞIT MARKALARI KULLANILIYOR”

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CEO’su Alp Günvaran, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin ev bakım, kişisel bakım, bebek bakım ve ev dışı kategorilerinde sunduğu ürünlerle hayatlara dokunduğunu belirterek şunları kaydetti;

“Türkiye’de 2020 yılında 3,4 milyar TL’lik ciro hacmine sahip olan temizlik kağıtları pazarı, kişisel bakım sektörünün en büyük kategorisi. Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri; Selpak, Solo, Silen, Servis ve Viva markaları ile Türkiye’de her 2 evden 1’inde yer alıyor. Pandemi sürecinde hijyen amaçlı temizlik ve kişisel bakım ürünleri çokça tüketildi. 2021 yılsonu itibariyle temizlik kağıtları pazarının yüzde 27 büyüyeceğini öngörüyoruz. Türkiye’de 1970’li yılların başında 20 gram olan temizlik kağıdı kullanımı, 2010’da kişi başı toplam 4,2 kg’a yükseldi. Bugün ise rakamlar Türkiye’de 6,5 kg seviyesinde. Yıllık hane penetrasyonu kağıt havluda yüzde 87, tuvalet kağıdında yüzde 89. Hijyen alışkanlıkları değiştiren Selpak, bu değişimde önemli bir rol oynuyor.”

“BUGÜNE KADAR ÜRETİLEN SELPAK KAĞIT UZUNLUĞU DÜNYANIN ÇEVRESİNİ 9 BİN 669 KEZ DOLAŞABİLİR”

Günvaran, Yalova ve Manisa’da iki temizlik kağıdı fabrikasında 180 bin ton üretim kapasitesine sahip olduklarını ve inovasyonu önceliklendirdiklerini belirterek, “Selpak bugün de Türkiye’nin ilk akla gelen, tüketici beklentilerini en iyi karşılayan ve tüketicilerin kendilerini en yakın hissettiği temizlik kağıdı markası. Bunun arkasında Selpak’ın inovasyona yaptığı yatırımın payı büyük. Her zaman en iyi silme performansını hedefleyen Selpak; tuvalet kağıdında ve cep mendilde Türkiye’nin en yumuşak, kağıt havluda Türkiye’nin suya en dayanıklı ve en emici ürünlerine sahip. Düzenli tüketici araştırmaları ile ihtiyaç ve beklentileri öngörüyor, Ar-Ge Merkezimizde katma değer yaratan bir yaklaşımla inovasyonu sürdürülebilirlikle entegre eden çalışmalar yapıyoruz. Selpak’ın 50 yılda ürettiği yaklaşık 1,3 milyon ton kağıdın uzunluğu, 9 bin 699 kez dünyanın çevresini dolaşmaya yetiyor” ifadelerini kullandı.

“ULUSLARARASI SATIŞLARIN TOPLAM SATIŞLARIMIZ İÇİNDEKİ PAYINI DAHA YUKARILARA ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ”

1980’li yıllardan bu yana dünyanın farklı ülkelerine ihracat yaptıklarının altını çizen Alp Günvaran, “Selpak, bugün 60’ı aşan ülkede milyonlarca tüketiciyle buluşuyor. Şu anda Fas, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Irak, Ukrayna ve Kazakistan’da yerleşik satış ekiplerimiz bulunuyor. Azerbaycan ve BAE’de Selpak markamız için lokal üretim yapıyoruz. Tüketici araştırmalarına göre farklı pazarlarda “premium - üst kalite” segmentte ilk akla gelen markayız. Uluslararası pazarlarda gelecekteki büyümemiz için önemli bir adım daha atarak, Fas'ta yatırım yapmaya karar verdik. Fas’ta kuracağımız bu yeni tesis, Eczacıbaşı Topluluğu'nun Afrika kıtasındaki ilk yatırımı olacak ve uluslararası büyüme hedefimize ulaşma çabalarımızda önemli bir yere sahip olacak. Önümüzdeki on yıl içinde uluslararası satışların toplam satışlarımız içindeki payını daha da yukarı çıkaracağız” dedi.

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ ÖNCELİKLENDİRMEYE DEVAM EDİYORUZ”

Selpak’ın sürdürülebilirlik çalışmalarına da değinen Günvaran, “Sürdürülebilir Orman Yönetimi’ni destekliyor, kağıt ürünlerinin hammaddesi olan selülozun yüzde 100’ünü, sürdürülebilir orman yönetiminde uzman, bağımsız kuruluşlar tarafından sertifikalandırılmış tedarikçilerden satın alıyoruz. Ülke çapında hijyen eğitimine verdiğimiz önemi ortaya koyan uzun soluklu projemiz ise 2002 yılında başlatılan “Selpak İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitimi” projesidir. 19 yılda 65 ilde 8500 okulda 6 milyon 250 bin öğrenciye hijyen eğitimi verdik. 2011’de başlayan Tuvalete Merhaba projesiyle 6 ilde 350 binden fazla ebeveyne eğitim verilmesini sağladık, dijitalleşme ile milyonlarca ebeveyne ulaştık. Önümüzdeki dönemde daha fazla çocuğun tuvalete ve hijyene merhaba demesini sağlamak üzere çalışmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

 

Yorumlar (0)
12
kapalı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 15 39
2. Konyaspor 14 26
3. Hatayspor 14 26
4. Fenerbahçe 14 24
5. Alanyaspor 15 24
6. Başakşehir 14 22
7. Karagümrük 14 22
8. Galatasaray 14 22
9. Beşiktaş 15 21
10. Adana Demirspor 15 20
11. Sivasspor 15 19
12. Antalyaspor 14 18
13. Gaziantep FK 14 18
14. Altay 14 17
15. Giresunspor 14 16
16. Kayserispor 14 16
17. Öznur Kablo Yeni Malatya 14 13
18. Göztepe 14 11
19. Kasımpaşa 15 11
20. Rizespor 14 10
Takımlar O P
1. Erzurumspor 13 28
2. Ümraniye 13 27
3. Ankaragücü 14 27
4. Eyüpspor 14 27
5. Bandırmaspor 14 25
6. İstanbulspor 14 20
7. Tuzlaspor 12 20
8. Kocaelispor 13 20
9. Gençlerbirliği 14 20
10. Samsunspor 13 19
11. Adanaspor 14 18
12. Menemenspor 13 17
13. Boluspor 13 16
14. Denizlispor 13 15
15. Bursaspor 13 14
16. Manisa FK 14 14
17. Ankara Keçiörengücü 13 13
18. Altınordu 14 13
19. Balıkesirspor 13 7
Takımlar O P
1. Chelsea 15 33
2. Man City 14 32
3. Liverpool 14 31
4. West Ham 15 27
5. Arsenal 14 23
6. Tottenham 13 22
7. M. United 14 21
8. Wolverhampton 14 21
9. Brighton 14 19
10. Leicester City 14 19
11. Crystal Palace 14 16
12. Brentford 14 16
13. Aston Villa 14 16
14. Everton 14 15
15. Leeds United 14 15
16. Southampton 14 15
17. Watford 14 13
18. Burnley 13 10
19. Norwich City 14 10
20. Newcastle 14 7
Takımlar O P
1. Real Madrid 15 36
2. Sevilla 15 31
3. Atletico Madrid 14 29
4. Real Sociedad 15 29
5. Real Betis 15 27
6. Rayo Vallecano 15 24
7. Barcelona 14 23
8. Athletic Bilbao 15 20
9. Espanyol 15 20
10. Osasuna 15 20
11. Valencia 15 19
12. Villarreal 15 16
13. Celta de Vigo 15 16
14. Mallorca 15 16
15. Granada 15 15
16. Deportivo Alaves 15 14
17. Elche 15 12
18. Cádiz 15 12
19. Getafe 15 10
20. Levante 15 7
Namaz Vakti 04 Aralık 2021
İmsak 06:33
Güneş 08:03
Öğle 12:59
İkindi 15:24
Akşam 17:45
Yatsı 19:10