banner161

"Elektrikli otomobillerin hem üretimi hem satışı desteklenmeli"

Windbaba’nın Stratejik Çözüm Ortağı ve Akredite Kobi Danışmanı Bülent Yüce, elektrikli otomobillerin hem üretiminin hem de satışının desteklenmesi gerektiğini belirtti.

EKONOMİ 24.02.2021, 09:15
"Elektrikli otomobillerin hem üretimi hem satışı desteklenmeli"

Windbaba’nın Stratejik Çözüm Ortağı ve Akredite Kobi Danışmanı Bülent Yüce, elektrikli otomobillerin hem üretiminin hem de satışının desteklenmesi gerektiğini belirtti.

Geleceğini rüzgâr enerjisi sektöründe şekillendirmek isteyen gençlere online eğitim ve belgelendirme fırsatı sunan Windbaba’nın Stratejik Çözüm Ortağı ve Akredite Kobi Danışmanı Bülent Yüce, 2020 verilerine göre Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç pazarının bir önceki yıla göre yüzde 61,3 büyüyüp 772 bin 788 adet seviyesinde gerçekleştiğini hatırlatarak, bu satışlar içinde elektrikli otomobillerin sayısının sadece 844 adet olduğunu söyledi. Avrupa Birliği (AB) başta olmak üzere tüm gelişmiş ülkelerin otomotiv sektöründe karbon salınımını azaltan yatırımları desteklediğini, bu ülkelerin araç filolarında hibrit ve elektrikli otomobillerin payı büyük bir hızla arttığını kaydeden Yüce, "Ülkeler hem üretimi hem de vergi indirimleri yoluyla satışları desteklerken, Türkiye tam tersi bir yol izliyor" dedi. Satılan her bin araçtan sadece birinin elektrikli otomobil olduğunu, hibrit otomobiller de dahil edildiğinde yeni nesil araçların pazar payının ancak yüzde 3,8’a ulaşabildiğini ifade eden Yüce, kamu otoritesinin elektrikli otomobil üretimini desteklerken, satışta alınan vergileri dört kat artırmasının yatırımlara ket vuracağını savundu.

"Üretime destek, tüketime 4 kat vergi"

17 Aralık 2020’de Resmi Gazete’de yayınlanan kararnamede asgari 50 milyon TL tutarındaki elektrik veya hidrojenle çalışan ulaşım aracı imalatı yapan sanayi yatırımlarının ’5. Bölge Teşviği’nden yararlandığını anımsatan Bülent Yüce, “Bu kararname ile çok başarılı bir iş yapılırken, 1 Şubat tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan bir başka kararnamede elektrikli otomobillerin satışlarından alınan ÖTV oranları 4 kat artırıldı. Üretimi destekleyen ama satışı desteklemeyen bir mekanizmanın başarılı olma maalesef şansı bulunmuyor" sözlerine yer verdi.

"Bugün ürettiğimiz araçlar 10 yıl sonra Avrupa’da satılmayacak"

Otomotivde en önemli ihracat pazarı olan AB ülkelerinde 2030’dan yılından itibaren dizel otomobil üretiminin büyük oranda duracağını, şehir merkezlerine bu araçların girmesine izin vermeyen kararların bugünden alınmaya başlandığını dile getiren Yüce şu değerlendirmeyi yaptı:

"Bugün tüm gelişmiş ülkelerde yenilenebilir ve temiz enerji kaynaklarına yönelimde giderek yükselen bir farkındalık var. Sıfır emisyon salınımı olan yenilenebilir ve temiz enerjiyi üretirken, aynı bilinci otomotiv başta olmak üzere tüketim araçlarında da uygulamamız gerekiyor. Elektrikli otomobillerin üretimleri kamu otoriteleri tarafından desteklenirken, ciddi vergi avantajları sağlanarak insanların satın almaları de teşvik ediliyor. Satışların artması için yerel yönetimler ücretsiz şarj istasyonları ve otopark hizmetleri veriyor. Bugün otomotiv sektöründe en önemli pazarımızı Avrupa ülkeleri oluşturuyor. Ancak bugün ürettiğimiz araçları, 10 yıl sonra müşterilerimiz satın almamaya başlayacak. Ülkemizin temiz enerji ile çalışan ve emisyonu düşük otomobillerin üretimlerini desteklerken, satışlarını da desteklemesi ve temiz yakıtla çalışan araç filomuzu hızla artması için vergi avantajları sağlanması gerektiğini düşünüyoruz.”

Rakamlarla otomotiv sektörü

Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre; Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2020’de bir önceki yıla göre yüzde 61,3 büyüyerek 772 bin 788 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye otomobil pazarında 2019’da 12 bin 6 hibrit ve 222 adet de elektrikli otomobil satışı gerçekleşmişti. 2020 sonunda ise 22 bin 272 hibrit ve 844 adet elektrikli otomobil satışı yapıldı. Böylece geçen yıl toplamda 23 bin 116 adet elektrikli ve hibrit otomobil satıldı. Elektrikli ve hibrit otomobillerin payı da yüzde 3,2’den yüzde 3,8’e yükseldi.
Yorumlar (0)
16
az bulutlu
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 25 54
2. Beşiktaş 24 51
3. Fenerbahçe 25 51
4. Trabzonspor 25 48
5. Alanyaspor 25 42
6. Hatayspor 25 42
7. Gaziantep FK 25 39
8. Karagümrük 25 37
9. Antalyaspor 25 33
10. Göztepe 25 32
11. Sivasspor 24 31
12. Konyaspor 24 30
13. Malatyaspor 25 30
14. Kasımpaşa 25 29
15. Rizespor 25 27
16. Kayserispor 25 25
17. Erzurumspor 25 25
18. Başakşehir 25 24
19. Denizlispor 25 21
20. Ankaragücü 24 20
21. Gençlerbirliği 24 20
Takımlar O P
1. Giresunspor 23 53
2. Samsunspor 23 49
3. İstanbulspor 23 43
4. Altınordu 23 41
5. Adana Demirspor 23 39
6. Ankara Keçiörengücü 23 38
7. Altay 23 38
8. Tuzlaspor 23 38
9. Bandırmaspor 23 31
10. Bursaspor 23 31
11. Ümraniye 23 31
12. Adanaspor 23 26
13. Menemen Belediyespor 23 26
14. Balıkesirspor 23 24
15. Boluspor 23 23
16. Akhisar Bld.Spor 23 19
17. Ankaraspor 23 14
18. Eskişehirspor 23 7
Takımlar O P
1. Man City 25 59
2. M. United 25 49
3. Leicester City 25 49
4. West Ham 25 45
5. Chelsea 25 43
6. Liverpool 25 40
7. Everton 24 40
8. Aston Villa 23 36
9. Tottenham 24 36
10. Leeds United 25 35
11. Arsenal 25 34
12. Wolverhampton 25 33
13. Crystal Palace 25 32
14. Southampton 25 30
15. Burnley 25 28
16. Brighton 25 26
17. Newcastle 25 25
18. Fulham 25 22
19. West Bromwich 25 14
20. Sheffield United 25 11
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 23 55
2. Real Madrid 24 52
3. Barcelona 24 50
4. Sevilla 23 48
5. Real Sociedad 24 41
6. Villarreal 24 37
7. Real Betis 24 36
8. Levante 24 31
9. Granada 24 30
10. Athletic Bilbao 23 29
11. Celta de Vigo 24 29
12. Valencia 24 27
13. Osasuna 24 25
14. Cádiz 24 25
15. Getafe 24 24
16. Deportivo Alaves 24 22
17. Eibar 24 21
18. Real Valladolid 24 21
19. Elche 23 21
20. Huesca 24 19
Namaz Vakti 26 Şubat 2021
İmsak 06:12
Güneş 07:35
Öğle 13:22
İkindi 16:27
Akşam 18:58
Yatsı 20:16
Günün Anketi Tümü
31 Mart Yerel Seçimlerinde Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı olarak kimi görmek istersiniz ?