banner87

’’Ön yargılar matematiği zorlaştırıyor’’

MATEMATİK DERSLERİNDEKİ ZORLANMAYA DİKKAT ÇEKEN MEKTEBİM KOLEJİ LİSE MATEMATİK BÖLÜM BAŞKANI ERKAN ÖZKAN, ''MATEMATİK DERSİNDE ZORLANMAYA YOL AÇAN EN ÖNEMLİ ETKENLER ARASINDA ÖN YARGI VE TUTUM YER ALIYOR'' DEDİ.

EĞİTİM 18.05.2020, 14:02
’’Ön yargılar matematiği zorlaştırıyor’’

Matematik derslerindeki zorlanmaya dikkat çeken Mektebim Koleji Lise Matematik Bölüm Başkanı Erkan Özkan, ’’Matematik dersinde zorlanmaya yol açan en önemli etkenler arasında ön yargı ve tutum yer alıyor’’ dedi.

Günümüzde matematik problemlerinin çözümü için teknolojik cihazlardan daha çok yararlanılsa da pek çok kişi için matematik sadece kalem ve kağıt gerektiren zihinsel bir faaliyet olarak görülmekte. Okul öncesinden başlayarak matematik bilinci ve sevgisi ile yetişen her çocuğun kaliteli bir eğitimle önemli toplumsal faydalar sağlayabilen bireyler olarak yetişebileceğine dikkat çeken Mektebim Koleji Lise Matematik Bölüm Başkanı Erkan Özkan, matematik dersinde zorlanılmasına yol açan en önemli etkenler arasında ön yargılar ve tutumların yer aldığını bildirdi.

’’Matematik derslerinde disiplinli çalışmak ve sabır çok önemli’’

Dünyaca ünlü Türk matematikçi Ordinaryüs Prof. Dr. Cahit Arf’in “Matematikte zekâdan önce sabır gelir’’ sözünü hatırlatan Erkan Özkan şöyle devam etti: ’’Öğrencilerimizin matematik derslerinde farklı bakış açılarına sahip bireyler olarak yetişmelerini hedefliyoruz. Matematik konu ve kazanımları, birbirilerinin büyük oranda ön koşullarıdır. Bu ön koşul olma durumu, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde öğrencilerin matematik derslerinde zorlanmalarına yol açabiliyor. Bu yüzden matematik derslerinde disiplinli çalışmak ve sabır çok önemli. Örneğin, dörtgenler ve çokgenler konusundaki tüm kazanımlara sahip bir öğrencinin, aynı zamanda soru çözümlerinde yararlanılan üçgenler konusunun kazanımlarını da göz önünde bulundurması gerekiyor’’.

’’Farklı yöntem ve teknikler kullanılıyor’’

TIMSS ve PISA raporlarında ilk sıralarda yer alan ülkelerde matematik eğitimlerinde farklı yöntem ve tekniklerden yararlanıldığı ifade eden Özkan, ’’Örneğin, Singapur’da soyut matematik kavramları somutlaştırılarak ele alınmakta, farklı çarpma yöntemleri, problem çözümünde kullanılan davranış, üst öğrenme, süreç, kavram ve beceriden oluşan 5 adım, pratik kurallar ve tam öğrenme yöntemleri uygulanmakta. Öğrencilerin en zorlandığı matematik konularından sayı, kesir ve yaş problemlerinde Singapur Matematik Bar Modeli kullanılarak öğrencilerde kalıcı öğrenme hedeflenmektedir. Ülkemizde de özellikle son yıllarda matematik derslerinde farklı yöntem ve tekniklere yer verilmektedir. Kampüslerimizde matematik derslerinde uyguladığımız farklı yöntem ve tekniklerin başarıya olumlu etkisi olduğunu gözlemliyoruz’’ dedi.

’’Ezber var ama sınırlı’’

Özkan, öğrenme yollarından biri olan ezber yönteminin, matematik derslerinde özellikle formüllerin zihinde kalması amacıyla kullanıldığını belirterek, ’’Formüllerin nereden geldiğini öğrenerek ezber yapmadan kalıcı öğrenme gerçekleşebilir. Yaparak yaşayarak öğrenmenin matematik derslerine olumlu etkileri bulunuyor. Öğrencilerin keşfederek öğrenmeleri gerekir. Sadece ezber yöntemi ile sınırlı öğrenme gerçekleşebilir’’ diye konuştu.

’’Uzaktan eğitim matematik derslerine güç kattı’’

Küresel salgın sebebiyle, uzaktan eğitim çalışmaları kapsamındaki online matematik derslerinin, yüz yüze eğitim çalışmalarındaki matematik derslerine göre farklı açılardan da ele alınması gerektiğini vurgulayan Özkan, ’’Özellikle eğitim teknolojilerinin kullanıldığı online matematik derslerinin, öğrencilerin öğrenmelerine olumlu etkileri oldu. Öğrencilere verilen proje temelli araştırma ödevleri, sunum, video hazırlıkları öğrenme sürecini destekliyor. Pandemi dönemi, öğrencilerin araştırma yapmak için pandemi dönemi öncesine göre daha fazla zamanlarının olduğu göz önünde bulundurulduğunda online matematik derslerinde öğrenme becerilerinin geliştirilmesine imkan verdi’’ şeklinde konuştu.

’’Matematik yarışmalarına katılım çok önemli’’

Uluslararası, ulusal, yerel düzeyde düzenlenen matematik yarışmalarının matematiksel düşünme becerisini geliştirmeye ve matematik kazanım uygulamalarına imkan verdiğini bildiren Özkan, ’’Mektebim Koleji tarafından düzenlenen, ülkemizde Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiş ilk matematik yarışması olan Mathletic Matematik Yarışması ile beden matematiği alanında farkındalık oluşturuyoruz. Öğrencilerimizi matematik yarışmalarına katılım sağlamaları için yönlendiriyor ve hazırlık çalışmaları yapıyoruz. Son olarak, The Centre for Education in Mathematics and Computing (CEMC), University of Waterloo, Canada tarafından düzenlenen 2020 Pascal, Cayley and Fermat Mathematics Contests Uluslararası Matematik Yarışmasında Mektebim Koleji Adana Çukurova Kampüsümüzden 7 öğrencimiz Madalya ve Başarı Sertifikası, 13 Öğrencimiz Başarı Sertifikası almaya hak kazandı. Ülke tanıtımında da kuşkusuz rolü olan bu başarılar bizim için çok büyük bir gurur kaynağı oluyor’’ açıklamasında bulundu.

Yorumlar (0)
11°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
31 Mart Yerel Seçimlerinde Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı olarak kimi görmek istersiniz ?
Namaz Vakti 27 Mayıs 2020
İmsak 03:42
Güneş 05:32
Öğle 13:06
İkindi 17:02
Akşam 20:30
Yatsı 22:12
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20