Yerel yönetim seçimleri Mart 2019 yılında yapılacak. Yani yerel seçimlere 6 aydan daha az bir süre kaldı. Partilerin seçim öncesi hazırlıkları hızla devam ediyor. MHP Genel Başkanı Sayın Devlet Bahçeli İstanbul’da Büyük Şehir Belediye Başkanlığına aday göstermeyeceklerini ve Cumhur İttifakı çerçevesinde AK Partinin adayını destekleyeceklerini, ilçelerde ise aday göstereceklerini açıkladı. Sayın Devlet Bahçeli genel seçimlerde olduğu gibi yerel seçimlerde de Cumhur İttifakının devam etmesinden yana olduklarını vurguladı. AK Partinin de Cumhur İttifakına sıcak baktığı beyanlardan anlaşılıyor. CHP-İP-SP’nin genel seçimlerdeki ittifakının yerel seçimlerde de  sürdüleceği görülüyor. Ancak açıklanmayan bir gerçek var ki CHP’nin 25 Haziranda genel seçimlerdeki gizli ortağı HDP’de CHP ‘nin kurduğu ittifakla birlikte hareket edecek. Ancak Milliyetçi Parti iddiasında olan İP (İyi parti) bölücü PKK’nın  uzantısı olan HDP ile nasıl ortak hareket edecek? Hangi paydalarda birleşecek? Bu da bir sürü soru işaretlerini içinde barındırıyor. Görünen o ki Mart 2019  yerel seçimleri 25 Haziran genel seçimlerinde olduğu gibi iki ittifakın çekişmesi içinde geçecek. Önümüzdeki günlerde ittifak partilerinin hangi il ve ilçelerde, hangi partinin adayında birleştikleri ortaya çıkacak. Ancak aday belirleme sürecinin çok çetin pazarlıklara da sahne olacağını şimdiden söyleyebiliriz. Bu pazarlıklarda ittifak partileri içinde çatlaklar olabilir. Kırılma ve yıkılma mümkün görünmüyor. Partilerin yerel seçimlerde başarı kazanmak için hoşgörü sınırlarını geniş tutacaklarını da şimdiden söyleyebiliriz.

Yerel seçimlerde partilerden seçilen il ve ilçe belediye başkan ve meclisleri kent sakinlerinin istek ve beklentilerinin ne kadarını karşıladı? Kent sakinlerinin belediye hizmetlerinden memnuniyet oranı nedir? Amaç yalnızca yönetimlerde şu veya bu partinin adayının belediye başkanı olması mıdır? Partiler adaylarını belirlerken liyakata ne kadar değer vermektedirler? Liyakati olmayan, parti yöneticilerine sürekli sadakati ön plana alan belediye başkanları ve meclis üyeleri sıcağın suyu buharlaştırıp azaltması gibi siyasi partilerin oy oranını azaltmıyor mu? Önümüzdeki günlerde partiler belediye başkan adayları ile belediye meclis üyesi adaylarını kamuoyuna açıklayacak. Kamuoyu yapacağı değerlendirmelerle adaylara Mart 2019 yerel seçiminde notunu verecek. Belediye başkanlıklarının çoğunluğunu elinde bulunduran AK Partide, 2014 yılından beri 3 dönemdir vatandaşımızın Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a olan güveninden dolayı yerel yönetimlerde verdiği oylar yerinde duruyor mu? Görünen o ki kayıplara uğramış. Üç dönemdir Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın bize emanetidir diye oy verilen bazı adaylar kendilerinin makamlarda emanetçi olduklarını unuttular. Halkın uyarılarına,bilimsel gerçeklere rağmen yanlışlar yaptılar. Belediyelerde hizmet önceliklerini belirleyemediler,hesapsız harcamalar yaptılar, kaş yapayım derken göz çıkardılar… 2019 Mart yerel seçimleri AK Parti için hiç te kolay geçmeyecek. Ancak liyakatli ve erdemli adaylarla AK Parti’nin seçime girmesinin kamoyunda geçmişe dair olumsuz izlerin silinmesinde önemli bir adım olacağına söyleyebiliriz.

Partilerin seçim öncesi kamuoyunda kabul görmelerinde önemli faktörlerden birisi de o kente ait hazırlayacakları seçim beyannameleridir. Kamuoyu partilerden  seçim öncesi kente ait seçim beyannamelerinde ‘Akıllı Şehir’ yaklaşımına uygun programlar beklemektedir.Kent sakinleri eskiden olduğu gibi havada kalan vaatler istemiyor. Akıllı şehir kent sakinlerin ihtiyaçlarının en üst düzeyde karşılanabilmesi amacıyla etkili bir şehir yönetimine gerektiriyor. Akıllı şehirlerde bilgi ve iletişim teknolojileri ile kent sakinlerinin yaşam kalitesi artıyor. Akıllı Şehir yönetiminde kamuoyunun ortak aklı belirleyici oluyor.Ortak aklı oluşturmak için kurulan kent konseyleri,sivil toplum platformları önerileri ile kent hayatına kalite katıyor.Günümüzdeki hızlı kentleşme ve nüfus yoğunluğu akıllı şehir uygulamalarını zorunlu kılıyor.Kentlerdeki toplu yaşam insanlara ve doğaya zarar veren gürültü, çevre kirliliği,trafik gibi sorunları beraberinde getiriyor. Bu sorunların çözümleri ancak akılcı projelerle mümkün. Telefon,ev,araba,çamaşır makinesi gibi herşeyin akıllandığı bir dönemde ‘Akıllı Şehir’ büyük bir ihtiyaç haline geldi. Akıllı şehir sıralamasında ülkemizdeki şehirleri görememek çok üzücü.Oysa ülkemiz; Akıllı şehrin ihtiyaç duyduğu her türlü kaynağa sahip. İklimi, tabiatı, güneşi, tarihi, kültürü, yeraltı ve yerüstü kaynakları ile dünyanın gözdesi olan şehirlere sahibiz. Nasrettin Hocanın dediği gibi yağ var, un var, şeker var bize helva yapmak düşüyor.Yeni seçilecek yerel yöneticilerimizin helva yapacak kadar yani ‘Akıllı Şehir’ yaklaşımını uygulayacak kadar bilgili, becerikli ve erdemli olmalarını bekliyoruz. Burada bazı akıllı şehir örneklerini ve uygulamalarını vermeden geçemeyeceğim. İspanyanın Barselona Kenti; Halka açık interneti, kendine yeten enerji yatırımları, akıllı şehir fuarı, çevre temizliğini sağlayıcı sistemi ile dikkat çekiyor. Singapur’un başkenti Singapur; Anlık veri toplama, çevre temizlik sistemi, elektronik ve organize ulaşım ağları, yeşil binaları ile örnek düzeyde. Çin’in Hong Kong şehri; Günde 630 bin araç, 12 milyonu aşan yolcu hareketine karşı kurduğu trafik akış sistemi ile akıllı trafik uygulamasında öncü. 8 Milyon insanın yaşadığı Hong Kong 2 bin kilometre yola sahip. Kentte Trafik; Bilgi, rota bulma servisleri ve akıllı yol ağı ile sağlanıyor.

Görünen o ki partilerin kimi, niçin, hangi misyon ve vizyonla aday gösterecekleri büyük önem taşıyor. Adayların donanımları ile bilim ve teknolojiyi kentlerine getirerek akıllı şehirler kurma potansiyelleri Mart 2019 yerel seçimlerinde partilerin  oy oranlarını belirleyecek. Akıllı yönetimlerle akıllı şehirlerde buluşmak dileklerimle…    Hoş kalın, hoşça kalın…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner41

banner38

banner48