Ramazan ayının yaz aylarına denk gelmesinden dolayı çalışanlar hayli zorlanmaktadırlar.
Bu konunun tıbbi bir alan olması dolayısıyla yazımı kaleme alırken hayli tereddüt ettim. Ama şu sıralar çalışma ortamlarındaki gözlemlerimde, dikkat çekilmesi gerekli bir durum olduğuna karar verdim.
Belki bir hekim arkadaşım daha sonra daha teferruatlı bir aydınlatma yapabilir. Ben çok basit olarak konuyu açmaya çalışacağım. Yanlışım olursa doktorlardan düzeltmelerini rica eder, şimdiden yapacağım sürçü lisanımın af olunmasını istirham ederim. Amacımız yararlı olmak, konuya dikkat çekerek ilgiyi sağlamaktır.
Çalışanlarımızın iş hayatında günlük ihtiyacı olan kalori miktarı ortalama 3500’dür. Bu durum işte yapılan faaliyetin süresi ve ağırlığına bağlı olarak değişebilir.
Ramazan ayında oruçlu olanlar, gündüz yeme ve içme faaliyeti yapamadıklarından bu miktar kaloriyi iftar ve sahur arasında almak durumundadırlar.
Toplum olarak iftarlarda tek celsede ve acelece yeme ve içme faaliyetini tamamlamak isteriz. Tıp insanları, bu durumun vücudumuza zarar verdiğini açıklamaktadırlar. Gündüz bedensel faaliyetlerden dolayı sıvı kaybının getirdiği hararet ve boş kalan midenin açlık uyarıları bizi böyle davranmaya itmektedir. Maalesef bunun sonucu da vücudumuz sıkıntıya girmektedir.
Ne çok sıcak ne de soğuk olmayan bir çorbayla işe başlayıp, biraz aradan sonra ana yemeklere geçilmesi en iyi olanıdır.
İftarla sahur arasında ara öğün gibi vücuda sıvı ve yiyeceklerden takviye yapılmalıdır. Böylece öğün sayısı da üçe tamamlanmış olacaktır. Bu öğünlerde minimum 3500 kalorinin alınması da sağlanırken bizlerinde 1,5 – 2 lt. su içmemiz gereklidir.

 Ayrıca suyun yanında bir miktar ayran ve limonata alınması vücut için daha faydalı olacaktır.
Yemeklerin seçiminde çok yağlı, çok tuzlu ve aşırı tatlı besinlerden kaçınmak gereklidir. Bunların yerine hazmı kolay, mide-barsak sisteminde uzun süre kalabilen lifli ve selüloz içeren sebze, meyve ve kepekli ekmek tercih edilmelidir.
Kızartmalardan da kaçınılmalı, bol bol salata yenilmelidir. Tatlı olarak hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmelidir.
Sahurda mevsimsel olarak yetişen domatesin, biberin ve salatalığın sofrada bulunması da tavsiye edilirken tok tutacağından yumurtanın da alınması doğru olacaktır.
Toksik maddelerle çalışan iş yerlerinde işçilerin A, E ve C vitaminlerini yeterince almaları gereklidir.
Kurşun, kadmiyum gibi ağır metallerin kullanıldığı sanayi dallarında çalışan işçilerin yeterince demir, kalsiyum ve C vitamini almaları, bu metallerin toksik etkilerinin azaltmasında yararlı olacaktır.
Hayırlı ve sağlıklı ramazanlar diler, kazasız çalışmalar temenni ederim.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner39

banner48