25 Şubat 2017 Cumartesi 10:13
58 Okunma
"Üretici işletmelere markalaşma teşviki verilmeli"

Palandöken, yazılı açıklamasında, Türkiye'nin tekstilde dünyadaki en iyi ülkelerinin başında geldiğine işaret ederek, "Dünyanın en tanınmış markaları, üretimi Türkiye'de yaptırıp ürünlerin üzerine kendi etiketini basıyor. Üretim maliyetinin en az 25-30 katına bu ürünleri dünyanın her yerinde satıyor. Sonuçta bizim üreticimiz sınırlı bir gelir elde ederken, ürün fiyatının yüzde 90'ı marka geliri olarak yabancı firmalara kalıyor. Bu dengesizliği tersine çevirmek için mutlaka çok sayıda marka yaratmamız gerekir." değerlendirmesinde bulundu.

KOBİ'lere markalaşmanın öneminin çok iyi anlatılması gerektiğinin altını çizen Palandöken, şunları kaydetti:

"Türkiye ekonomisi devler ligine markalaşma ile girecek. Ülkemizde son yıllar marka olan işletme sayısı artıyor ama bunların çok azı uluslararası alanda etkili oluyor. Üretici işletmelere markalaşma teşviki verilmeli ve bu konudaki danışmanlık hizmetleri artırılmalı. Markalaşma konusunda en kısa sürede ulusal bir kampanya başlatılmalı.

Bu konu liselerde ders müfredatına alınmalı ve üniversitelerde markalaşma, patent, coğrafi işaret konularındaki bölümler yaygınlaştırılmalı. Türkiye'nin geleceği markalaşma ile olacak. Örneğin beyaz eşya, otomotiv yan sanayi ve organik gıda maddeleri konusunda markalaşmaya önem verilmelidir." 

Son Güncelleme: 25.02.2017 10:17
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner39

banner38