Kozmetik markasının ırkçı reklamına tepki

Ünlü kozmetik markası Dove Facebook'ta yayınladığı ırkçı reklamın ardından özür dilerken, markaya tepkiler sosyal medyadan çığ gibi büyüdü.

Kozmetik markasının ırkçı reklamına tepki

Ünlü kozmetik markası Dove Facebook'ta yayınladığı ırkçı reklamın ardından açıklama yaptı.Siyahi bir kadının, Dove marka şampuan kullandıktan sonra beyaz bir kadına dönüşmesi tepkilere neden oldu.

Kişisel bakım ürünleri üreten dünyaca ünlü Dove markasının hazırladığı reklamdaki ırkçı yaklaşımı fark eden makyaj artisti, Facebook'ta reklamın videosundan aldığı ekran görüntüsünün yanına "Amerika siyahlara ne söylüyor? Tenimizin rengiyle yargılandığımızı" diye yorum yazdı: "İnanıyorlar ki… Tenin ne kadar koyuysa o kadar daha az güzelsin."  



Sputnik'in aktardığı habere göre; bir başka sosyal medya kullanıcısı ise Dove'un reklamını, sabun reklamları tarihindeki ırkçılıkla ilişkilendirdi.

Halihazırda kaldırılmış bulunan reklam, sosyal medyada büyük tepki çekti. Dove reklamla ilgili bir açıklama yayınlayarak söz konusu videonun 'Dove'un tutkunu olduğu ve inançlarının temeline koyudğu gerçek güzelliğin çeşitliliğini temsil etmediği ve hiç yayınlanmamış olması gerektiği' belirtildi.

Ancak bir sosyal medya kullanıcısı, Dove'un açıklamasına karşılık, bu reklamın markanın ilk ırkçı reklamı olmadğını hatırlattı. 2011 yılında da beyaz ve siyah kadınları önce ve sonra yazılarının altında gösteren benzer bir reklam tepki çekmişti.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.